Kustību prieks!

Datums: 18.04.2024 Kustību prieks!


Kustības ir viena no organisma dzīves vajadzībām. Palūkojoties uz mazu bērnu: viņš vienmēr ir kustībā. Vai mēs vienmēr ļaujam bērnam apmierināt šo organisma nepieciešamību? Bieži bērnu apsaucam, norājam par to, ka viņš skrien, lec, cenšas kaut kur uzkāpt.

 

Kustības nepieciešamas bērna kvalitatīvai attīstībai. Tās sekmē balsta-kustību aparāta attīstību, pastiprina vielmaiņas intensitāti organismā, labvelīgi ietekmē sirdsdarbību, elpošanu un pārējās organisma funkcijas, veicina bērna emocionalitāti un intelektuālo attīstību, paātrina valodas apguvi, stimulē citus psihiskus procesus un īpašības: domāšanu, atmiņu, uzmanību, gribu u.c.

!!! Atrodiet laiku katru dienu 15-30 min laika fiziskajām aktivitātēm, lai pavadītu to kopā ar bērnu. !!!

IETEIKUMI AKTIVITĀTĒM VECĀKIEM KOPĀ AR BĒRNIEM. 

Fiziska aktivitāte - jebkura ķermeņa kustība, ko rada muskuļu darbība un kura izraisa enerģijas patēriņu. Bērniem (3 - 7 gadi) ieteiktā kopējā ikdienas minimālā fiziskā aktivitāte ir 3h visas dienas garumā, katru dienu. Te tiek ietverta spēlēšanās, aktīvas pastaigas, riteņbraukšana, skrituļošana, peldēšana un citas nodarbības, kas bērniem sagādā prieku.

Fiziskā aktivitāte

  • veicina veselīgu augšanu un attīstību;
  • veido spēcīgus kaulus un muskuļus;
  • uzlabo līdzsvaru un attīsta prasmes;
  • uzlabo elastību;
  • palīdz iegūt un uzturēt ķermeņa masu;
  • palīdz atslābināties;
  • rūpējas un uzlabo bērna stāju;
  • veicina bērna pašapziņas veidošanos.

Soļošana – ejot uz mājām no bērnudārza. Soļot pa ietves apmali ar turēšanos un bez tās. Soļošana pirms un aiz mammas, tēta, brāļa vai māsas. Soļot, augsti ceļot kājas, atdarināt dzīvniekus un putnus – zirgu, lāci, stārķi, dzervi u.c.

Skriešana – izmantojiet bērnu laukumu, ejot uz mājām. Sacentieties, kurš pirmais aizskries līdz tuvākajam kokam, krūmam, ceļa zīmei. Uzspēlējiet spēli „Sunīši” – viens ķer, otrs bēg, kad noķer, mainās lomām.

Lēkšana – ejot uz mājām no bērnudārza, uzkāpt uz paaugstinājuma (akmens, apmale, trepes) un izpildīt lēcienus. Lēcieni uz abām kājam un vienas kājas. Lēcieni pāri priekšmetiem, grāvim. Lēcieni pa ciņiem.

Mešana – tveršana – ejot uz mājām, metiet akmentiņus peļķē. Metiet čiekurus tālumā. Izmantojiet dažāda lieluma un smaguma bumbas – metiet grozos, spaiņos, uz sienas uzzīmētos mērķos. Metiet dažāda lieluma priekšmetus, kas atrodas mājās – spilvenus, rotaļlietas u.c.

Rāpošana – rāpšanās – rāpošana pa istabu – uz priekšu, atmuguriski, sāniski. Uzrāpšanās uz priekšmetiem – kastes, sola u.c. Izlīšana, izrāpošana zem priekšmetiem – auklas, sola, galda, krēsla, kāpnēm.

Pārrāpšanās vai pārlīšana – par solu, klučiem, spilveniem. Rāpšanās pa slīpām virsmām. Priekšmetu aprāpošana.

Ripināšana – dažādu priekšmetu ripināšana pa istabu un brīvā dabā (dažāda izmēra bumbas). Bumbas ripināšana pāros. Bumbas ripināšana rāpojot. Bumbas ripināšana pa joslu.

Vingrinājumi pēdai – ļaujiet bērnam staigāt ar basām kājām. Iet pa virvīti, tauvu, un nūju ar pielikšanas soļiem un liekot pēdu pie pēdas. Ar kāju pirkstiem salasīt pogas, mazas mantiņas. Staigāt pa dažāda materiāla segumiem – smiltīm, akmeniem, oļiem u.c.

 

Bez nosaukuma

Informatīvo materiālu sagatavoja

Nīcas pirmsskolas izglītības iestādes "Spārīte" sporta skolotāja

KRISTĪNE KRISTA SKUDRA